REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA12
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA12
PORTY WSCHODNIEGO WYBRZEŻA BAŁTYKU (LITWA i ŁOTWA) oraz WYSPA GOTLAND
Mamy przyjemność zaprosić Cię na żeglarską wakacyjną bałtycką przygodę. Do Twojej dyspozycji oddajemy 13-metrowy dzielny i sprawdzony jacht francuskiej stocznii GIBSEA422, którym pożeglujemy w kierunku wschodniego wybrzeża Morza Bałtyckiego. Przez te kilka dni rejsu odwiedzimy najważniejsze porty po tej stronie bałtyku, cumując między innymi na Litwie i Łotwie. Ten mało znany polskim żeglarzom akwen jest niewątpliwie kawałkiem polskiej historii. Ciekawostką jest, że port w Lipawie był w dalekiej przeszłości jedynym polskim portem morskim. Obecnie port, piaszczyste plaże i pobliskie stare miasto co roku jest licznie odwiedzane przez rzeszę turystów. Z kolei Ventspils to nie tylko takie państwo w państwie na ulicach którego znajdziemy liczne fontanny, kwiaty i kolorowe krowy:), taki znak rozpoznawczy miasta, ale również miasto którego plaże otrzymały "Błękitną Flagę", a turyści mogą podziwiać nieboskłon w nowoczesnym obserwatorium astronomicznym. Ta nietuzinkowa żeglarska przygoda nie może być przez Ciebie przegapiona, nie wahaj się, oddaj cumy i pożegluj z nami.
PORTY WSCHODNIEGO WYBRZEŻA BAŁTYKU (LITWA i ŁOTWA) oraz WYSPA GOTLAND
Mamy przyjemność zaprosić Cię na żeglarską wakacyjną bałtycką przygodę. Do Twojej dyspozycji oddajemy 13-metrowy dzielny i sprawdzony jacht francuskiej stocznii GIBSEA422, którym pożeglujemy w kierunku wschodniego wybrzeża Morza Bałtyckiego. Przez te kilka dni rejsu odwiedzimy najważniejsze porty po tej stronie bałtyku, cumując między innymi na Litwie i Łotwie. Ten mało znany polskim żeglarzom akwen jest niewątpliwie kawałkiem polskiej historii. Ciekawostką jest, że port w Lipawie był w dalekiej przeszłości jedynym polskim portem morskim. Obecnie port, piaszczyste plaże i pobliskie stare miasto co roku jest licznie odwiedzane przez rzeszę turystów. Z kolei Ventspils to nie tylko takie państwo w państwie na ulicach którego znajdziemy liczne fontanny, kwiaty i kolorowe krowy:), taki znak rozpoznawczy miasta, ale również miasto którego plaże otrzymały "Błękitną Flagę", a turyści mogą podziwiać nieboskłon w nowoczesnym obserwatorium astronomicznym. Ta nietuzinkowa żeglarska przygoda nie może być przez Ciebie przegapiona, nie wahaj się, oddaj cumy i pożegluj z nami.
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Gdańsk -
Hel - Kłajpeda - Liepaja - Gotland
- Gdańsk
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Gdańsk -
Hel - Kłajpeda - Liepaja - Gotland
- Gdańsk
KŁAJPEDA
Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.
WYSPA GOTLAND
Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.
3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY
Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.
Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.
Ventspils
Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.
KŁAJPEDA
Kłajpeda to główny port Litwy. Miasto leży nad Bałtykiem w części kraju zwanej Małą Litwą, która obejmuje zachodnie wybrzeże od ujścia Niemna do granicy z Łotwą. Jest to region ciekawy ze względu na różnorodność wpływów kultórowych i bogatą historię. Przez centrum miasta przepływa rzeka Dane. Pozostałe miejscowości Mierzei Kurońskiej są przede wszystkim atrakcyjne jako kurorty nadmorskie. Zalicza się do nich: Juodkrante - najstarszą osadę, której mieszkańcy trudnili się pozyskiwaniem bursztynu i gdzie znajduje się tzw. Góra Czarownic - miejsce pogańskiego kultu dawnych ludów bałtyckich, Połąga - dawna własność rodu Tyszkiewiczów, obecnie kurort słynący z Muzeum Bursztynu i dziewiętnastowiecznego Ogrodu Botanicznego, a także Pervalka oraz Preila - spokojne osady rybackie, pozwalające turystom odetchnąć po trudach zwiedzania Mierzei.
WYSPA GOTLAND
Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.
3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY
Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.
Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.
Ventspils
Ventspils miasto-port na Łotwie,położone nad Morzem Bałtyckim, u ujścia rzeki Venty. Charakteryzuje je duży niezamarzający port przeładunkowy (głównie paliwa i surowce mineralne z Rosji) oraz pasażerski. W Windawie warto zobaczyć zamek kawalerów mieczowych z końca XIII wieku z bezcennymi malowidłami ściennymi. Obecnie mieści się tam muzeum historii miasta. Stare miasto ma charakter zabudowy niskiej, w większości drewnianej. Typowo miejski charakter posiada ulica Tirgus. W parku Jūrmala znajduje się otwarte muzeum kotwic oraz kursuje kolejka wąskotorowa. Warta zobaczenia jest również promenada Ostgals oraz skansen. Plaża w Ventspils posiada od 1999 Błękitną Flagę. Dla zwiedzających udostępnione jest południowe molo przy wejściu do portu. Ok. 13 km na północ od miasta znajdują się 32 metrowe astronomiczne radary VIRAC (Ventspils Starptautiskais Radioastronomijas Centrs), zamontowane tam w okresie sowieckim. Do 1994 istnienie tych instalacji było trzymane w ścisłej tajemnicy.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 25 stopni C
Noc 18 stopni C
Woda 17 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu - na jachcie w portach mamy 230V
- - kabel USB do aparatu - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 25 stopni C
Noc 18 stopni C
Woda 17 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu - na jachcie w portach mamy 230V
- - kabel USB do aparatu - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 890 PLN / 8 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 50-100 godzin
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.
Transport: dojazd własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY NARODOWEGO CENTRUM ŻEGLARSTWA
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny