Masz pytania, wątpliwości,
chcesz dowiedzieć się więcej?
Zadzwoń!
tel.: +48 535 001 345


REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM - BA5

"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego, czego nie zrobiłeś, niż tego, co zrobiłeś. Więc odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj, śnij, odkrywaj."

Mark Twain

REJS PO MORZU PÓŁNOCNYM BA5

rejs_morski_do_amsterdamu

 

"DO AMSTERDAMU ZAWINĄĆ CHOĆ RAZ..." cz. I

W myśl powyższych słów z szanty zespołu EKT Gdynia mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym popłyniemy ze Świnoujścia przez Kanał Kiloński do Amsterdamu. Na naszej tarsie zawitamy do kilku portów pływowych, jak również zmagać się będziemy z prądami morskimi których próżno szukać na naszym rodzimym Bałtyku. A to wszystko po to by już nigdy więcej nie były obce Ci te zjawiska. Przed nami wyspa Rugia która zachwyca każdego ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Następnie by przedostać się z Bałtyku na Morze Północne przepłyniemy prawie 100 kilometrowy Kanał Kiloński niejednokrotnie w asyście przepływających niemal na wyciągnięcie ręki wielkich promów, czy statków handlowych. Po wyjściu rzeką Elbą na Morze Północne rozpocznie się właściwa nawigacja pływowa. Odwiedzimy wyspę Helgoland z jej niezwykle wybuchową historią, pożeglujemy przez Morze Wattowe zawijając do Borkum najdalej na północ wysuniętego skrawka Niemiec, jak również zacumujemy w holenderskim Den Helder by móc zbadać wnetrze sporych rozmiarów holenderskiej łodzi podwodnej Tonijn. Stamtąd rozległymi kanałami dotrzemy do samego centrum Amsterdamu. Tak więc pakuj worek żeglarski i ruszaj z nami na wody Morza Północnego.

 

"DO AMSTERDAMU ZAWINĄĆ CHOĆ RAZ..." cz. I

W myśl powyższych słów z szanty zespołu EKT Gdynia mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs, w którym popłyniemy ze Świnoujścia przez Kanał Kiloński do Amsterdamu. Na naszej tarsie zawitamy do kilku portów pływowych, jak również zmagać się będziemy z prądami morskimi których próżno szukać na naszym rodzimym Bałtyku. A to wszystko po to by już nigdy więcej nie były obce Ci te zjawiska. Przed nami wyspa Rugia która zachwyca każdego ciągnącymi się kilometrami piaszczystymi plażami, wysokimi kredowymi klifami i niezwykle urozmaiconym brzegiem z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Następnie by przedostać się z Bałtyku na Morze Północne przepłyniemy prawie 100 kilometrowy Kanał Kiloński niejednokrotnie w asyście przepływających niemal na wyciągnięcie ręki wielkich promów, czy statków handlowych. Po wyjściu rzeką Elbą na Morze Północne rozpocznie się właściwa nawigacja pływowa. Odwiedzimy wyspę Helgoland z jej niezwykle wybuchową historią, pożeglujemy przez Morze Wattowe zawijając do Borkum najdalej na północ wysuniętego skrawka Niemiec, jak również zacumujemy w holenderskim Den Helder by móc zbadać wnetrze sporych rozmiarów holenderskiej łodzi podwodnej Tonijn. Stamtąd rozległymi kanałami dotrzemy do samego centrum Amsterdamu. Tak więc pakuj worek żeglarski i ruszaj z nami na wody Morza Północnego.

Symbol BA5
Termin Niedziela 2018-07-15  -  Sobota 2018-07-28
Ilość dni 14 dni
Trasa

 PŁYWY NA MORZU PÓŁNOCNYM cz. I

Świnoujście

Wyspa Rugia - Warnemunde - Kilonia - Kanał Kiloński - Cuxhaven - HelgolandBorkum - Den Helder

Amsterdam

Jacht GIBSEA422
Kapitan kpt. Konrad Wierzbicki
Rodzaj rejsu stażowo-szkoleniowy(PŁYWY)
Szkolenie podstawowe + doskonalące umiejętności morskie
Staż staż morski na stopnie PZŻ, 120-150
Wyżywienie pełne, posiłki przygotowuje załoga
Transport minibus
Cena 1820 PLN plus 560 PLN do kasy jachtowej na wyżywienie,opłaty portowe,paliwo.   
Miejsca Brak wolnych miejsc

 

jacht_sp

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 gibsea422wntrze

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

gibsea422_

 

 gibsea422wnetrze2

gibsea422-lazienka-kambuz

 

gibsea422_table

 

gibsea422-koja_dziobowa

 

gibsea422-koja-rufowa

 

dsc_0898

 

dsc01683

 

Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.

 

DŁUGOŚĆ:               12,60 m 

SZEROKOŚĆ:            3,95 m

ZANURZENIE:           1,60m -długi balast

KABINY:                  4 dwuosobowe

SILNIK:                   VW MARINE 55 KM

WYPORNOŚĆ:          9600 kg

OŻAGLOWANIE:        94,0 m2

BANDERA:                POLSKA

 

 

WYPOSAŻENIE:

  • chłodziarka
  • kuchenka z piekarnikiem
  • ogrzewanie 230V 
  • 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
  • radio cd mp3 
  • autopilot 
  • ster strumieniowy
  • 2 x chartplotter raymarine z gps
  • radar Raymarine
  • radio Raymarine UKF z DSC
  • generator wiatrowy
  • Inverter 230V 
  • odbiornik AIS Raymarine
  • panele solarne
  • nowa Genua
  • radiopława EPIRB
  • grot rolowany do masztu
  • pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
  • koła ratunkowe 2szt.
  • elektryczna winda kotwiczna
  • spinaker
  • mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
  • locje żeglarskie

 

 

 

 

 

 

 

konradw_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 
opinie_sailpol_1024

KAPITAN:

Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami.  Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)

 

 

 

 

 

 

ZAUFALI NAM/OPINIE 

Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście 

Wyspa Rugia - Warnemunde - Kilonia - Kanał Kiloński - Cuxhaven - Helgoland - Borkum - Den Helder

Amsterdam
mapa_rejsu_amsterdam
 
Na planowanie trasy rejsu morskiego ma wpływ wiele czynników (np. warunki pogodowe, kondycja załogi), dlatego jestono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie

i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.

W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !

PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:

Świnoujście 

Wyspa Rugia - Warnemunde - Kilonia - Kanał Kiloński - Cuxhaven - Helgoland - Borkum - Den Helder

Amsterdam

 


AMSTERDAM

Amsterdam – to holenderska stolica i największe miasto w Holandii. Nazwa miasta pochodzi od przepływającej przez miasto rzeki Amstel i znaczy tyle co tama na Amstel, bo początkowo (w XIII wieku) pisana była Amsteldam. Położony nad rzeką Amstel i licznymi kanałami (aż 160) – trzy największe w kształcie półksiężyców usytuowane niemalże równolegle do siebie to – Herengracht (położony najbardziej centralnie), Keizersgracht i Prinsengracht. Z nimi łączą się promieniście mniejsze kanały tworząc sieć wodną dzielącą miasto na liczne wyspy dlatego Amsterdam nazywany jest często Wenecją Północy

amsterdam_1

Amsterdamskie Kanały - jest ich ponad sześćset. Kiedyś były drogą komunikacji i transportu towarów w tym portowym, kupieckim mieście.

amsterdam_2

 

HELGOLAND - znikająca wyspa

 

helgoland widok z lotu ptaka

 

Pośród zimnych fal Morza Północnego, 70 km od wybrzeży Niemiec, leży Helgoland. Jeszcze 1000 lat temu wyspa zajmowała około 900 km2. Dziś można ją obejść dookoła w pół godziny. Warto jednak zatrzymać się tu na dłużej.Helgoland to w rzeczywistości dwie niemieckie wysepki rozdzielone przez sztormy i alianckie bombardowania. Główną wyspę zamieszkuje około 1,5 tysiąca mieszkańców. Na mniejszej znajduje się, między innymi, lotnisko dla niewielkich maszyn. Na Helgoland można się też dostać drogą morską. Znajduje się tam port jachtowy, regularnie kursują też promy z Hamburga i Cuxhaven. Helgoland zachwyci każdego, jednak nie każdy powinien planować tam urlop. Wyspa jest maleńka i oferuje raczej niewiele powszechnie spotykanych atrakcji typu kluby czy dyskoteki. Jest jednak cudownym miejscem dla każdego, kto szuka chwili oderwania się od pędzącej rzeczywistości. Swój raj na ziemi znajdą tu wszyscy, lubiący kameralną atmosferę, spacery w wietrzne dni i krzyki mew.

 

helgoland_wyspa

 CUXHAVEN

W porównaniu do innych miast w Niemczech, Cuxhaven jest jeszcze stosunkowo młode. W dniu 15 Marca 1907 Cuxhaven otrzymało prawa miejskie. Cuxhaven leży na północnym krańcu Dolnej Saksonii i jest otoczone z dwóch stron przez wody. To położenie geograficzne miasta nadaje turystyce szczególny urok. Cuxhaven to przede wszystkim nadmorski kurort uzdrowiskowy, świetnie zlokalizowany geograficznie z dala od stref przemysłowych. Miasto oferuje wiele obiektów turystycznych, sportowych i rekreacyjnych co podnosi wartość mieszkalną i rekreacyjną dla mieszkańców i gości. Cuxhaven słynie z rybołówstwa którym może pochwalić się wieloletnią tradycją. Cuxhaven odegrał ważną rolę w wojskową. To tutaj powstały pierwsze niemieckie trałowce Marynarki Wojennej. Jednak ze względów strategicznych, zostały przeniesione w 1968 rokudo Wilhelmshaven i Emden. Ale do tej pory Cuxhaven pozostał miastem garnizonowym. Bardzo duże znaczenie dla gospodarki miasta Cuxhaven i okolic jest nowy port, który został uruchomiony jesienią 1997 roku.

 

cuxhaven_port 

 

Morze Wattowe rozciąga się od wybrzeża Holandii, przez Niemcy po Danię, obejmując południowo-wschodnią część przybrzeżnych terenów Morza Północnego. Choć nazwa sugeruje co innego, w rzeczywistości nie jest to zbiornik wodny tylko rozległe równiny, które w czasie odpływu są odsłaniane. To one nazywane są wattami. Od 2009 roku Morze Wattowe widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

 

morze wattowe

KILONIA

kilonia_staremiasto
 

Kilonia, miasto nad wodą i wrota do Morza Północnego. Kilonia, która przez długie lata była ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego i miastem żeglarskim, dzisiaj jest zdominowana przez tętniące życiem środowisko studenckie, swobodny styl życia i wielkomiejską atmosferę. Miasto jest położone nad Zatoką Kilońską. Wszędzie tutaj, zarówno w nowoczesnym, wybudowanym z rozmachem śródmieściu, jak i na reprezentacyjnej kilońskiej ulicy Dänische Straße, znajduje się wiele zachowanych budowli z okresu grynderskiego i panuje pełen uroku żeglarski nastrój.

port_kilonia_gorchfock
 

 

WYSPA RUGIA

rugia

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

wyspa_rugia_rejs_morski

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

lodz-podwodna-sassnitz

AMSTERDAM

Amsterdam – to holenderska stolica i największe miasto w Holandii. Nazwa miasta pochodzi od przepływającej przez miasto rzeki Amstel i znaczy tyle co tama na Amstel, bo początkowo (w XIII wieku) pisana była Amsteldam. Położony nad rzeką Amstel i licznymi kanałami (aż 160) – trzy największe w kształcie półksiężyców usytuowane niemalże równolegle do siebie to – Herengracht (położony najbardziej centralnie), Keizersgracht i Prinsengracht. Z nimi łączą się promieniście mniejsze kanały tworząc sieć wodną dzielącą miasto na liczne wyspy dlatego Amsterdam nazywany jest często Wenecją Północy

Amsterdamskie Kanały - jest ich ponad sześćset. Kiedyś były drogą komunikacji i transportu towarów w tym portowym, kupieckim mieście.

 

HELGOLAND - znikająca wyspa

 

 

Pośród zimnych fal Morza Północnego, 70 km od wybrzeży Niemiec, leży Helgoland. Jeszcze 1000 lat temu wyspa zajmowała około 900 km2. Dziś można ją obejść dookoła w pół godziny. Warto jednak zatrzymać się tu na dłużej.Helgoland to w rzeczywistości dwie niemieckie wysepki rozdzielone przez sztormy i alianckie bombardowania. Główną wyspę zamieszkuje około 1,5 tysiąca mieszkańców. Na mniejszej znajduje się, między innymi, lotnisko dla niewielkich maszyn. Na Helgoland można się też dostać drogą morską. Znajduje się tam port jachtowy, regularnie kursują też promy z Hamburga i Cuxhaven. Helgoland zachwyci każdego, jednak nie każdy powinien planować tam urlop. Wyspa jest maleńka i oferuje raczej niewiele powszechnie spotykanych atrakcji typu kluby czy dyskoteki. Jest jednak cudownym miejscem dla każdego, kto szuka chwili oderwania się od pędzącej rzeczywistości. Swój raj na ziemi znajdą tu wszyscy, lubiący kameralną atmosferę, spacery w wietrzne dni i krzyki mew.

 

 CUXHAVEN

W porównaniu do innych miast w Niemczech, Cuxhaven jest jeszcze stosunkowo młode. W dniu 15 Marca 1907 Cuxhaven otrzymało prawa miejskie. Cuxhaven leży na północnym krańcu Dolnej Saksonii i jest otoczone z dwóch stron przez wody. To położenie geograficzne miasta nadaje turystyce szczególny urok. Cuxhaven to przede wszystkim nadmorski kurort uzdrowiskowy, świetnie zlokalizowany geograficznie z dala od stref przemysłowych. Miasto oferuje wiele obiektów turystycznych, sportowych i rekreacyjnych co podnosi wartość mieszkalną i rekreacyjną dla mieszkańców i gości. Cuxhaven słynie z rybołówstwa którym może pochwalić się wieloletnią tradycją. Cuxhaven odegrał ważną rolę w wojskową. To tutaj powstały pierwsze niemieckie trałowce Marynarki Wojennej. Jednak ze względów strategicznych, zostały przeniesione w 1968 rokudo Wilhelmshaven i Emden. Ale do tej pory Cuxhaven pozostał miastem garnizonowym. Bardzo duże znaczenie dla gospodarki miasta Cuxhaven i okolic jest nowy port, który został uruchomiony jesienią 1997 roku.

 

 

 

Morze Wattowe rozciąga się od wybrzeża Holandii, przez Niemcy po Danię, obejmując południowo-wschodnią część przybrzeżnych terenów Morza Północnego. Choć nazwa sugeruje co innego, w rzeczywistości nie jest to zbiornik wodny tylko rozległe równiny, które w czasie odpływu są odsłaniane. To one nazywane są wattami. Od 2009 roku Morze Wattowe widnieje na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO.

 

KILONIA

 

Kilonia, miasto nad wodą i wrota do Morza Północnego. Kilonia, która przez długie lata była ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego i miastem żeglarskim, dzisiaj jest zdominowana przez tętniące życiem środowisko studenckie, swobodny styl życia i wielkomiejską atmosferę. Miasto jest położone nad Zatoką Kilońską. Wszędzie tutaj, zarówno w nowoczesnym, wybudowanym z rozmachem śródmieściu, jak i na reprezentacyjnej kilońskiej ulicy Dänische Straße, znajduje się wiele zachowanych budowli z okresu grynderskiego i panuje pełen uroku żeglarski nastrój.


 

 

WYSPA RUGIA

 

Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.  

W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom. 

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)

Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!

 

ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:

  • - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
  • - polar
  • - bluza
  • - czapka
  • - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
  • - krótkie spodenki
  • - podkoszulki
  • - bielizna
  • - skarpetki
  • - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
  • - okulary przeciwsłoneczne
  • - piżama
  • - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
  • - klapki pod prysznic
  • - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)

AKCESORIA:

  • - latarka – zwykła lub czołówka
  • - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
  • - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
  • - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
  • - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
  • - mały plecak na wędrówki
  • - coś do czytania
  • - przewodniki
  • - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
  • - aparat fotograficzny lub kamerę
  • - telefon komórkowy z włączonym roamingiem

DOKUMENTY:

  • - dowód osobisty
  • - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
  • - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce

KOSMETYKI:

  • - przybory do higieny osobistej
  • - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
  • - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
  • - chusteczki do nosa
  • - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
  • - krem nawilżający
  • - gumy do żucia
  • - stale przyjmowane leki
  • - i przede wszystkim dobry humor :-)

Cena:   1820 PLN   / 14 dni

Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.

Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.

Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.



Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.

Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy(PŁYWY)

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.

Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!

W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.

Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 120-150

godz_staz

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim na wodach pływowych. W tym rejsie można wypływać około  120-150 godzin stażowych na pływach na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.

 

System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim na wodach pływowych. W tym rejsie można wypływać około  120-150 godzin stażowych na pływach na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.



Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga

Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.

rejs
rejs

Transport: minibus

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu. Organizujemy wspólny przejazd busem na trasie Amsterdam - Poznań PKP. Po szczegóły prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy

 

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę

Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu. Organizujemy wspólny przejazd busem na trasie Amsterdam - Poznań PKP. Po szczegóły prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy

 

DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU


Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę



Jak zarezerwować miejsce na jachcie ?

Aby zarezerwować miejsce na jachcie/katamaranie należy dokonać zgłoszenia za pośrednictwem poniższego formularza rejestracyjnego Akademii Żeglarstwa SAIL-POL lub w razie problemów z pomocą naszego biura pod numerem telefonu  +48 535-001-345. Wszystkie informacje dotyczące rejsu(umowa na rejs, dane do przelewu) zostaną Państwu przesłane natychmiast po zgłoszeniu. W razie pytań pozostajemy do dyspozycji telefonicznej i e-mailowej.
WAŻNE!
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !


Formularz rezerwacyjny