REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA4
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA4
EKSPLORUJEMY NIEMIECKIE WYBRZEŻE
Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs wyprawowym jachtem s/y Śniadecki, którym popłyniemy na zachód Bałtyku w kierunku Kilonii, bramy na Morze Północne oraz miasta z długimi, żeglarskimi tradycjami. Akwen po którym zamierzamy żeglować jest znany i chętnie odwiedzany rok rocznie przez wielu niemieckich i duńskich żeglarzy. Wyróżnia go niewątpliwie największa i najbardziej atrakcyjna wyspa po tej stronie Bałtyku zwana Rugią. Jej atutami są bujne lasy, ciągnące się kilometrami piaszczyste plaże, wysokie kredowe klify i niezwykle urozmaicone brzegi z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Mamy też coś dla fanów historii. Otóż pożeglujemy do miasta Peenemunde, gdzie zwiedzimy muzeum niegdyś tajnego ośrodka rakietowo-badawczego Hitlera.
EKSPLORUJEMY NIEMIECKIE WYBRZEŻE
Mamy przyjemność zaprosić Cię na rejs wyprawowym jachtem s/y Śniadecki, którym popłyniemy na zachód Bałtyku w kierunku Kilonii, bramy na Morze Północne oraz miasta z długimi, żeglarskimi tradycjami. Akwen po którym zamierzamy żeglować jest znany i chętnie odwiedzany rok rocznie przez wielu niemieckich i duńskich żeglarzy. Wyróżnia go niewątpliwie największa i najbardziej atrakcyjna wyspa po tej stronie Bałtyku zwana Rugią. Jej atutami są bujne lasy, ciągnące się kilometrami piaszczyste plaże, wysokie kredowe klify i niezwykle urozmaicone brzegi z licznymi zatokami i półwyspami o przedziwnych kształtach. Mamy też coś dla fanów historii. Otóż pożeglujemy do miasta Peenemunde, gdzie zwiedzimy muzeum niegdyś tajnego ośrodka rakietowo-badawczego Hitlera.
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
s/y Śniadecki jest dwumasztowym jachtem typu J-80. To popularny w Polsce typ jachtu szkoleniowo-turystycznego, zaprojektowanego z myślą o długich wyprawach okołoziemskich i znanego ze swej doskonałej dzielności morskiej. Dzęki bardzo dobrym właściwościom nautycznym, przemyślanym i funkcjonalnym rozwiązaniom pod pokładem, obszernemu wnętrzu i wygodzie żeglowania zyskał wśród żeglarzy ogromną popularność. Niektórzy żartobliwie nazywają wnętrze "szuflandią", co ma uzasadnienie, gdyż na tym jachcie każdy ma swoją własną pojedynczą koję. W swojej dotychczasowej karierze pływał przeważnie po Bałtyku, dając możliwość spotkania z morską przygodą oraz ucząc i szkoląc w morskim rzemiośle liczną rzeszę żeglarzy. Odwiedzał wielokrotnie porty wszystkich krajów nadbałtyckich, szczególnie chętnie zaglądając do małych zatoczek położonych w szwedzkich i fińskich szkierach. Na nim będziesz czuć się bezpiecznie w każdych warunkach na morzu, nie straszna mu żegluga w silnych wiatrach, bowiem do tego został stworzony. Zamustruj się na jego pokładzie, a poczujesz klimat i ducha dawnego tradycyjnego żeglowania. :)
Jacht: J-80 - s/y Śniadecki
Długość: 13.80 m
Szerokość: 3.51 m
Zanurzenie: 1.92 m
Powierzchnia żagli: 80 m2
Sygnał rozpoznawczy: SPG 2073
Galeria
Wyposażenie jachtu
POKŁAD Komplet żagli: -Grot -Genua -Bezan -Fok marszowy -Fok sztormowy -Spinaker -Trajsel Kotwica CQR, łańcuch i lina Kotwica Danfortha, łańcuch i lina Odbijacze Liny cumownicze Bosak Zapasowe karnistry |
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE Mapy morskie-papierowe Plotter z mapami elektronicznymi C-MAP Locja Spisy świateł Echosonda Log Wiatromierz RAYMARINE AIS
|
WYPOSAŻENIE BEZPIECZEŃSTWA Rakiety |
KABINY Koce Oświetlenie toaleta z umywalką |
KAMBUZ Kuchenka gazowa Wyposażenie kuchenne (zastawa, stołowa, sztućce, garnki) Zapasowa butla gazowa Zlewozmywak |
INNE Lornetka z kompasem Radioodtwarzacz CD Baterie słoneczne Kompas ręczny Wiatromierz ręczny |
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
KAPITAN
Grzegorz Przybylski żegluje od 37 lat. Początkowo pływał na jachtach mieczowych po śródlądziu. W 1977 roku po raz pierwszy wyruszył na morze i od tego czasu, praktycznie co roku, bierze udział w rejsie morskim. Od 1980 roku pracował w Akademickim Klubie Morskim w Gdańsku. Stopniowo zdawał egzaminy na kolejne stopnie żeglarskie, patent kapitański otrzymując w 1986 roku. W latach 80-tych startował w regatach jachtów morskich klasy QT. Dwukrotnie zdobywał mistrzostwo Polski w klasie NEFRYT. Jednocześnie w tym okresie budował własny jacht morski. Po zakończeniu budowy "Bagheery", w 1990 roku wypłynął w rejs na Karaiby. Powracając w 1991 roku do Europy, samotnie przepłynął Atlantyk. W 1992 roku otrzymał za to II Nagrodę Rejs Roku. W ciągu 15 lat pływał "Śniadeckim" do portów wszystkich państw położonych nad Bałtykiem, a także do Francji, Anglii, Norwegii i Holandii. Latem, w wolnym czasie, wraz z żoną i córką żegluje po Bałtyku na swojej "Bagheerze", najchętniej zaszywając się w szwedzkich szkierach.
ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście -
Peenemunde - Sassnitz - Rostock - Heiligenhafen - Kiel - Gedser - Klintholm
- Świnoujście

ono jednym z ważniejszych elementów żeglarskiego rzemiosła z którym powinniście się czym prędzej zapoznać.
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie i staramy się elastycznie dostosować
trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe (czytaj rozkład wiatrów) na kilka pierwszych
dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie
dla Waszego rejsu.
Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a
na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona
przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i zwiedzać, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TEGO REJSU:
Świnoujście -
Peenemunde - Sassnitz - Rostock - Heiligenhafen - Kiel - Gedser - Klintholm
- Świnoujście

WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
KILONIA

Kilonia, miasto nad wodą i wrota do Morza Północnego. Kilonia, która przez długie lata była ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego i miastem żeglarskim, dzisiaj jest zdominowana przez tętniące życiem środowisko studenckie, swobodny styl życia i wielkomiejską atmosferę. Miasto jest położone nad Zatoką Kilońską. Wszędzie tutaj, zarówno w nowoczesnym, wybudowanym z rozmachem śródmieściu, jak i na reprezentacyjnej kilońskiej ulicy Dänische Straße, znajduje się wiele zachowanych budowli z okresu grynderskiego i panuje pełen uroku żeglarski nastrój.
PEENEMUNDE
Peenemunde Najbardziej wysunięta w morze część wyspy Uznam, obfituje w bogato zalesione tereny, czasami wręcz dzikie i niedostępne. W północno zachodniej części wyspy leży Peenemünde, świecące pustkami, z ciemnym bagażem z przeszłości. W czasach II Wojny Światowej, było strategicznym punktem niemieckiej Rzeszy. To właśnie tutaj mieścił się ośrodek badań nad nowymi broniami, m.in. nad bronią V-1 i V-2. Co to oznaczało dla przyszłości Europy, można wyczytać w fachowych historycznych źródłach. Atrakcją Peenemünde jest zapewne stare lotnisko wojskowe, z maskotką w postaci Miga 21. Muzeum fizyki, to bardziej współczesna atrakcja, jak również sztuczne motyle na budynkach, czy jeżdżący po dachach rowerzyści. Po dawnym ośrodku doświadczalnym, pozostała jedynie elektrownia, która jako muzeum stanowi ciekawy industrialny przystanek turystyczny.
WYSPA RUGIA
Jest to największa niemiecka wyspa, to prawdziwy turystyczny raj, który oferuje odwiedzającym idealną mieszankę atrakcji. Największa z nich znajduje się na północnym-wschodzie wyspy. Tu, na półwyspie Jasmund, w 1990 roku założono najmniejszy park narodowy w Niemczech. Tutejszy las bukowy znajduje się także na liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jednak tym, co jak magnes przyciąga turystów są malownicze wapienne klify. Na ich szczytach znajdują się platformy widokowe, z których roztacza się piękna panorama wybrzeża i rozkołysanego Bałtyku.
W samym porcie chętni mogą zwiedzić brytyjską łódź podwodną HMS Otus. Jest to obecnie muzeum udostępniane turystom.
KILONIA

Kilonia, miasto nad wodą i wrota do Morza Północnego. Kilonia, która przez długie lata była ważnym ośrodkiem przemysłu stoczniowego i miastem żeglarskim, dzisiaj jest zdominowana przez tętniące życiem środowisko studenckie, swobodny styl życia i wielkomiejską atmosferę. Miasto jest położone nad Zatoką Kilońską. Wszędzie tutaj, zarówno w nowoczesnym, wybudowanym z rozmachem śródmieściu, jak i na reprezentacyjnej kilońskiej ulicy Dänische Straße, znajduje się wiele zachowanych budowli z okresu grynderskiego i panuje pełen uroku żeglarski nastrój.
PEENEMUNDE
Peenemunde Najbardziej wysunięta w morze część wyspy Uznam, obfituje w bogato zalesione tereny, czasami wręcz dzikie i niedostępne. W północno zachodniej części wyspy leży Peenemünde, świecące pustkami, z ciemnym bagażem z przeszłości. W czasach II Wojny Światowej, było strategicznym punktem niemieckiej Rzeszy. To właśnie tutaj mieścił się ośrodek badań nad nowymi broniami, m.in. nad bronią V-1 i V-2. Co to oznaczało dla przyszłości Europy, można wyczytać w fachowych historycznych źródłach. Atrakcją Peenemünde jest zapewne stare lotnisko wojskowe, z maskotką w postaci Miga 21. Muzeum fizyki, to bardziej współczesna atrakcja, jak również sztuczne motyle na budynkach, czy jeżdżący po dachach rowerzyści. Po dawnym ośrodku doświadczalnym, pozostała jedynie elektrownia, która jako muzeum stanowi ciekawy industrialny przystanek turystyczny.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 20 stopni C
Noc 15 stopni C
Woda 15 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
TEPERATURY PANUJĄCE NA BAŁTYKU W CZASIE REJSU:
Dzień 20 stopni C
Noc 15 stopni C
Woda 15 stopni C
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka przeciwdeszczowa
- - polar
- - bluza
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - nie brudzące pokładu, trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - mydło, szampon, etc.
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 890 PLN / 8 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena brutto w PLN wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe i administracyjne, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo - szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od Uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 50-100 godzin
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 50-100 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości, zgodnie z wymaganiami PZŻ na jachtowego sternika morskiego. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.


Transport: dojazd własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
DOJAZD Z DWORCA PKP DO MARINY W ŚWINOUJŚCIU
Kliknij aby zobaczyć wiekszą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny