REJS PO MORZU BAŁTYCKIM - BA1
Mark Twain
REJS PO MORZU BAŁTYCKIM BA1
ŚLADAMI SZWEDZKICH ZAMKÓW i GRODÓW
Tym razem zabieramy Was w rejs na dwie wyspy Bałtyku Gotland i Oland. Naszą podróż rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu ruszymy na północ przez Zatokę Gdańską na Hel. Po sprawdzeniu czy słynne helskie jajo stoi wciąż na swoim miejscu pożeglujemy dalej w kierunku największej wyspy Morza Bałtyckiego, Gotlandii zwanej wyspą wikingów. Jej brzegi to z jednej strony strome skaliste klify, a z drugiej piękne piaszczyste plaże ciągnące się na odległość 80km. Na wyspie zatrzymamy się w Visby, niegdyś jednym z głównych ośrodków handlowych Hanzy, w którym do dziś możemy podziwiać wspaniałe mury obronne okalające miasto, liczne średniowieczne kamieniczki oraz kościoły. Po zwiedzeniu tego malowniczego miasteczka ruszymy dalej, jednak nie prędzej jak po wcześniejszym spróbowaniu lodów z lokalnej portowej lodziarni w której ciężko zaskoczyć obsługę jeśli chodzi o smak. Kierując dziób jachtu do cieśniny Kalmarskiej opłyniemy wyspę Oland i dotrzemy do miasteczka Borgholm, nie mylić z wyspą Bornholm, które jest letnią rezydencją szwedzkiej rodziny królewskiej. Z portu powędrujemy pieszo do pobliskiego zamku, którego majestatyczne ruiny królują w całej okolicy miasteczka. Żeglując dalej cieśniną na południe przepłyniemy pod 6 kilometrowym mostem łączącym stały ląd z wyspą Oland, by ostatecznie dotrzeć na niezapomniane chwile relaksu w saunie w świetnie przygotowanej dla żeglarzy marinie w Kalmarze. Wypoczęci, zwiedzimy miasto, pobliski zamek i ruszymy w podróż do ostatniego szwedzkiego portu leżącego na południowo-zachodnim krańcu wyspy Oland, a zwanego Gronhogen. To malownicze i spokojne miasteczko niegdyś służyło za ważny szwedzki port rybacki. Dziś przyciąga do siebie 42 metrową latarnią z której rozciąga się niesamowity widok na rezerwat przyrody Otenby słynący z migrujących ptaków oraz z grodu wikingów Eketorp. Ta nietuzinkowa żeglarska przygoda nie może być przez Ciebie przegapiona, nie wahaj się, oddaj cumy i pożegluj w nieznane.
ŚLADAMI SZWEDZKICH ZAMKÓW i GRODÓW
Tym razem zabieramy Was w rejs na dwie wyspy Bałtyku Gotland i Oland. Naszą podróż rozpoczniemy w Gdańsku, skąd po zaokrętowaniu ruszymy na północ przez Zatokę Gdańską na Hel. Po sprawdzeniu czy słynne helskie jajo stoi wciąż na swoim miejscu pożeglujemy dalej w kierunku największej wyspy Morza Bałtyckiego, Gotlandii zwanej wyspą wikingów. Jej brzegi to z jednej strony strome skaliste klify, a z drugiej piękne piaszczyste plaże ciągnące się na odległość 80km. Na wyspie zatrzymamy się w Visby, niegdyś jednym z głównych ośrodków handlowych Hanzy, w którym do dziś możemy podziwiać wspaniałe mury obronne okalające miasto, liczne średniowieczne kamieniczki oraz kościoły. Po zwiedzeniu tego malowniczego miasteczka ruszymy dalej, jednak nie prędzej jak po wcześniejszym spróbowaniu lodów z lokalnej portowej lodziarni w której ciężko zaskoczyć obsługę jeśli chodzi o smak. Kierując dziób jachtu do cieśniny Kalmarskiej opłyniemy wyspę Oland i dotrzemy do miasteczka Borgholm, nie mylić z wyspą Bornholm, które jest letnią rezydencją szwedzkiej rodziny królewskiej. Z portu powędrujemy pieszo do pobliskiego zamku, którego majestatyczne ruiny królują w całej okolicy miasteczka. Żeglując dalej cieśniną na południe przepłyniemy pod 6 kilometrowym mostem łączącym stały ląd z wyspą Oland, by ostatecznie dotrzeć na niezapomniane chwile relaksu w saunie w świetnie przygotowanej dla żeglarzy marinie w Kalmarze. Wypoczęci, zwiedzimy miasto, pobliski zamek i ruszymy w podróż do ostatniego szwedzkiego portu leżącego na południowo-zachodnim krańcu wyspy Oland, a zwanego Gronhogen. To malownicze i spokojne miasteczko niegdyś służyło za ważny szwedzki port rybacki. Dziś przyciąga do siebie 42 metrową latarnią z której rozciąga się niesamowity widok na rezerwat przyrody Otenby słynący z migrujących ptaków oraz z grodu wikingów Eketorp. Ta nietuzinkowa żeglarska przygoda nie może być przez Ciebie przegapiona, nie wahaj się, oddaj cumy i pożegluj w nieznane.
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
Gib Sea 422 to konstrukcja renomowanej francuskiej stoczni GIBERT MARINE. Jachty stoczni Gibert Marine są cenione przez żeglarzy całego świata za ich profesjonalne i bardzo solidne wykonanie. Gib Sea 422 jest bardzo udaną konstrukcją łączącą przestrzeń i komfort z bardzo solidnym wykonaniem i dobrze dobranym wyposażeniem. Jest to jednostka zaprojektowana do rejsów pełnomorskich, a rodzaj oraz jakość wyposażenia zapewniają załodze zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo. Wymiary jachtu blisko 13m x 4m pozwalają komfortowo żeglować 9 osobowej załodze i bez problemu pomieścić całe niezbędne wyposażenie na rejs. Ponadto jacht jest wyposażony w nowy silnik VW MARINE 55KM.
DŁUGOŚĆ: 12,60 m
SZEROKOŚĆ: 3,95 m
ZANURZENIE: 1,60m -długi balast
KABINY: 4 dwuosobowe
SILNIK: VW MARINE 55 KM
WYPORNOŚĆ: 9600 kg
OŻAGLOWANIE: 94,0 m2
BANDERA: POLSKA
WYPOSAŻENIE:
- chłodziarka
- kuchenka z piekarnikiem
- ogrzewanie 230V
- 2 łazienki z prysznicem i ciepłą wodą
- radio cd mp3
- autopilot
- ster strumieniowy
- 2 x chartplotter raymarine z gps
- radar Raymarine
- radio Raymarine UKF z DSC
- generator wiatrowy
- Inverter 230V
- odbiornik AIS Raymarine
- panele solarne
- nowa Genua
- radiopława EPIRB
- grot rolowany do masztu
- pneumatyczna tratwa ratunkowa na 10 osób ze zwalniakiem hydrostatycznym
- koła ratunkowe 2szt.
- elektryczna winda kotwiczna
- spinaker
- mapy morskie Bałtyku i Morza Północnego
- locje żeglarskie
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
KAPITAN:
Kpt. Konrad Wierzbicki. Kto trafił tutaj pewnie zdołał już przeczytać co nieco w zakładce „o nas". Więcej od siebie mogę dodać tylko tyle, że staram się, by rejsy morskie przeze mnie prowadzone były przede wszystkim bezpieczne, gdyż tylko wtedy możemy czerpać z nich prawdziwą radość. Żeglując zawodowo zostawiłem za rufą 60 tysięcy mil morskich, gdzie dla przykładu obwód ziemi to 21 tysięcy mil morskich. Mając to doświadczenie jestem świadomy tego, że nie wolno lekceważyć sił natury w związku z czym, na każdym rejsie przypominam o stosowaniu zasad Dobrej Praktyki Morskiej. Jestem wychowany na morzach Bałtyckim i Północnym. To one przez lata dały mi prawdziwą szkołę życia, którą teraz chciałbym podzielić się z Wami. Jako instruktor żeglarstwa PZŻ, z miłą chęcią dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem z każdym, kto o to zapyta. Zapraszam serdecznie na nasz pokład :)
ZAUFALI NAM/OPINIE
Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Gdańsk
Gdańsk

Pamiętajcie, że zawsze bierzemy pod uwagę Wasze sugestie
i staramy się elastycznie dostosować trasę rejsu do Waszych chęci.
W dniu zaokrętowania kapitan przedstawi Wam aktualne warunki pogodowe na kilka pierwszych dni rejsu. Następnie we wspólnej rozmowie z nim podejmiecie decyzję o najodpowiedniejszej i najbezpieczniejszej trasie dla Waszego rejsu. Zwróccie uwagę, że plan i chęci mogą zostać zweryfikowane przez warunki pogodowe, a na to nie mamy wpływu i jeśli tylko względy bezpieczeństwa będą tego wymagały, trasa rejsu może zostać zmieniona przez kapitana. Wszyscy bowiem chcemy żeglować i poznawać nowe miejsca, najważniejsze jednak, by bezpiecznie wrócić do portu !
PROPONOWANA TRASA TWOJEGO REJSU:
Gdańsk
Gdańsk

WYSPA OLAND
Olandia jest wyspą na którą wjeżdża się przez do niedawna najdłuższy most w Europie (ponad 6 km długości). Sama wyspa jest bardzo płaska, bo najwyższe wzniesienie to zaledwie 56 metrów i wąska. Wszędzie pełno wiatraków, kręgów magicznych, kamieni runicznych. Na południowym końcu wyspy, położona w rezerwacie przyrody Ottenby, stoi latarnia morska Lange Jan. Z jej galeri rozciąga się wspaniały widok zarówno na Bałtyk jak i na płaskie połacie wyspy, głównie rezerwat ptaków.
Zamek Borgholm w czasach swej świetności był potężną budowlą - jeden z najważniejszych zamków Królestwa. Jego historia sięga XII wieku. Wielokrotnie trawiony przez pożary po których obecnie pozostały już tylko ogromne, ale dobrze zachowane ruiny. Wewnątrz urządzane są wystawy szwedzkich i zagranicznych artystów.
Eketorp jest to jedna z najbardziej znanych budowli na Olandii. Pierwsi mieszkańcy pojawili się tutaj już około 300 lat przed naszą erą. Od IV wieku n.e. był to gród otoczony wysokim murem. Wielokrotnie podupadał, ale odradzał się i jeszcze bardziej rozbudowywał. Obecnie można zwiedzać mieszczący się wewnątrz budowli skansen, na który składają się rekonstrukcje chat z 3 głównych okresów rozwoju w których prezentowane są narzędzia pracy, broń itp. W szczycie sezonu organizowane są również pokazy np. wytopu żelaza, pieczenia chleba i inne prezentujące pracę dawnych mieszkańców tego grodu.
KALMAR
Wizytę w mieście rozpoczynamy od Zamku Kalmarskiego - miejsca podpisania Unii Kalmarskiej, jednej z najpiękniejszych renesansowych warowni w Szwecji, przebudowanej przez szwedzkich królów z dynastii Wazów. Na zamku oglądamy wewnętrzny dziedziniec i wchodzimy na wały obronne, z których roztacza się imponujący widok na Cieśninę Kalmarską i Olandię.


WYSPA GOTLAND
Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.
3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY
Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.
Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.
WYSPA OLAND
Olandia jest wyspą na którą wjeżdża się przez do niedawna najdłuższy most w Europie (ponad 6 km długości). Sama wyspa jest bardzo płaska, bo najwyższe wzniesienie to zaledwie 56 metrów i wąska. Wszędzie pełno wiatraków, kręgów magicznych, kamieni runicznych. Na południowym końcu wyspy, położona w rezerwacie przyrody Ottenby, stoi latarnia morska Lange Jan. Z jej galeri rozciąga się wspaniały widok zarówno na Bałtyk jak i na płaskie połacie wyspy, głównie rezerwat ptaków.
Zamek Borgholm w czasach swej świetności był potężną budowlą - jeden z najważniejszych zamków Królestwa. Jego historia sięga XII wieku. Wielokrotnie trawiony przez pożary po których obecnie pozostały już tylko ogromne, ale dobrze zachowane ruiny. Wewnątrz urządzane są wystawy szwedzkich i zagranicznych artystów.
Eketorp jest to jedna z najbardziej znanych budowli na Olandii. Pierwsi mieszkańcy pojawili się tutaj już około 300 lat przed naszą erą. Od IV wieku n.e. był to gród otoczony wysokim murem. Wielokrotnie podupadał, ale odradzał się i jeszcze bardziej rozbudowywał. Obecnie można zwiedzać mieszczący się wewnątrz budowli skansen, na który składają się rekonstrukcje chat z 3 głównych okresów rozwoju w których prezentowane są narzędzia pracy, broń itp. W szczycie sezonu organizowane są również pokazy np. wytopu żelaza, pieczenia chleba i inne prezentujące pracę dawnych mieszkańców tego grodu.
KALMAR
Wizytę w mieście rozpoczynamy od Zamku Kalmarskiego - miejsca podpisania Unii Kalmarskiej, jednej z najpiękniejszych renesansowych warowni w Szwecji, przebudowanej przez szwedzkich królów z dynastii Wazów. Na zamku oglądamy wewnętrzny dziedziniec i wchodzimy na wały obronne, z których roztacza się imponujący widok na Cieśninę Kalmarską i Olandię.


WYSPA GOTLAND
Gotlandia, inaczej nazywana Wyspą Wikingów, to największa szwedzka wyspa usytuowana na południe od Sztokholmu. Miejsce nosi miano magicznego, kto raz odwiedził Gotlandię z pewnością będzie chciał tu wrócić. Gotlandia jest rajem dla poszukujących ciszy i schronienia wśród niezwykłej i nieskażonej cywilizacją przyrody, pozwala przenieść się w czasie poprzez doskonale zachowane zabytki oraz kultywowanie historii w każdym niemal zakątku wyspy. Niewątpliwie do największych atrakcji należy zwiedzanie stolicy Gotlandii, Visby. Miasto urzeka średniowieczną architekturą, ogrom (3,5 km długości i 11 m wysokości) kamiennego muru obronnego z 3 majestatycznymi bramami i 36 basztami, nazywanego Ringmuren zapiera dech w piersiach.
3,5 KM MURÓW OBRONNYCH MIASTA VISBY z 36 BASZTAMI RUINY KOŚCIOŁA ŚWIĘTEJ KATARZYNY W VISBY
Lummelunda - odkryta w latach 50-tych ubiegłego wieku jaskinia licząca 4200 m korytarzy, w większości wodnych. Niezwykłego klimatu dodają unikalne stalaktyty i stalagmity. W jaskini panuje stała temperatura 8 stopni. Zwiedzanie jaskini dostarcza wielu atrakcji - poszukiwacze przygód mogą wziąć udział w połowach złotego kruszcu i poczuć się jak prawdziwi poszukiwacze złota.
Tofta – oddalona 20 kilometrów od Visby zrekonstruowana wioska wikingów. Można tu sprawdzić się we władaniu białą bronią lub popróbować sił w kowalstwie czy pieczeniu chleba oraz wyrobie biżuterii. Atrakcję stanowi również piękna piaszczysta plaża.
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Poniżej stworzona przez nas na podstawie bałtyckich doświadczeń lista rzeczy przydatnych lub niezbędnych na jachcie w tym rejsie. Nie traktujcie jej jednak jak wyroczni, ale wykorzystajcie ją jako przed wyjazdowy pomocnik :-)
Ważna informacja: Pakujemy się w plecak lub torbę (może być worek żeglarski) – aby zajmowała jak najmniej miejsca po rozpakowaniu i zwinięciu.
Walizki są wykluczone z powodu ograniczonego miejsca na jachcie !!!
ODZIEŻ i RZECZY OSOBISTE:
- - kurtka chroniąca przed deszczem, chłodem i wiatrem. Nie musi być to sztormiak !!! : )
- - polar
- - bluza
- - czapka
- - wygodne spodnie dresowe lub polarowe, które lubicie
- - krótkie spodenki
- - podkoszulki
- - bielizna
- - skarpetki
- - czapka z daszkiem (przeciwsłoneczna)
- - okulary przeciwsłoneczne
- - piżama
- - obuwie na miękkiej podeszwie ! - trzymające nogę
- - klapki pod prysznic
- - ręczniki, polecamy szybkoschnące z mikrofibry (zajmują mało miejsca w torbie)
AKCESORIA:
- - latarka – zwykła lub czołówka
- - stopery do uszu, dla lepszego snu :-)
- - ładowarka do telefonu/MP3 - najlepiej na 12V, choć na jachcie mamy zazwyczaj 220V.
- - kabel USB do aparatu lub czytnik - łatwiej jest się wymienić zdjęciami - mamy laptopa
- - okulary korekcyjne - szkła kontaktowe będą dużo wygodniejsze.
- - mały plecak na wędrówki
- - coś do czytania
- - przewodniki
- - płyty CD z muzyką, jacht ma nagłośnienie
- - aparat fotograficzny lub kamerę
- - telefon komórkowy z włączonym roamingiem
DOKUMENTY:
- - dowód osobisty
- - patent i książeczkę żeglarską, jeśli posiadasz (nieobowiązkowe)
- - karty kredytowe i płatnicze, w Europie przy wypłatach z bankomatów kurs przeliczeniowy jest dość korzystny, w związku z czym nie trzeba brać waluty w gotówce
KOSMETYKI:
- - przybory do higieny osobistej
- - pomadka do ust - na wietrze, słońcu i słonej wodzie niezastąpiona w każdych warunkach
- - kremy do opalania - NIE OLEJKI - i nie w sprayu...
- - chusteczki do nosa
- - dezodorant - załoga będzie wdzięczna jeśli to nie będzie spray, lesz sztyft/roll-on.
- - krem nawilżający
- - gumy do żucia
- - stale przyjmowane leki
- - i przede wszystkim dobry humor :-)
Cena: 1390 PLN / 11 dni
Do niej należy doliczyć składkę załogi do kasy jachtowej, z której pokrywane są: wyżywienie, opłaty portowe, paliwo oraz gaz. Zwykle jest to koszt 40 zł za każdy dzień rejsu i jest rozliczany przez załogę na zakończenie rejsu.
Cena wraz ze składką jachtową zawiera: miejsce na jachcie, prowadzenie jachtu przez uprawnionego kapitana, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, gaz, wodę pitną, ubezpieczenie jachtu, szkolenie żeglarskie.
Cena nie zawiera: indywidualnego ubezpieczenia KL i NNW.
Zaliczka: 50% płatne przy podpisaniu umowy. Reszta: 50% na 4 tygodnie przed rozpoczęciem rejsu.
Rejs odbędzie się niezależnie od ilości zgłoszonych osób.
Typ rejsu: stażowo-szkoleniowy
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Rejs o charakterze stażowo-szkoleniowym, którego celem jest zdobycie doświadczenia w żegludze morskiej, zaliczenie godzin stażowych wymaganych przez PZŻ oraz szkolenie żeglarskie. Każdy Uczestnik rejsu stanowi załogę jachtu i jest zobowiązany do czynnego uczestniczenia we wszystkich pracach na jachcie, w tym do pełnienia wacht nawigacyjnych i kambuzowych.
Od uczestników rejsu nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego ani patentów żeglarskich !!!
W trakcie rejsu, dla chętnych, kapitan poprowadzi szkolenie żeglarskie i nawigacyjne. Jest to doskonała okazja do zdobycia nowych wiadomości lub sprawdzenia posiadanej wiedzy w praktyce.
Staż: staż morski na stopnie PZŻ, 100-150
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
System szkolenia Polskiego Związku Żeglarskiego PZŻ wymaga od kandydatów na wyższe stopnie żeglarskie wykazania się odpowiednim stażem morskim. W tym rejsie można wypływać około 100-150 godzin stażowych na jachcie powyżej 12m długości. Po rejsie każdy Uczestnik otrzymuje Opinię z Rejsu Morskiego, akceptowaną przez PZŻ oraz wpis do książeczki żeglarskiej. Ilość godzin stażowych uzyskanych w rejsie jest uzależniona od warunków atmosferycznych i intensywności żeglugi.
Wyżywienie: pełne, posiłki przygotowuje załoga
Ze składki jachtowej zostaną zakupione produkty żywnościowe pozwalające załodze na przygotowanie czterech pełnowartościowych i urozmaiconych posiłków. Załoga podzielona na wachty kambuzowe przygotowuje posiłki dla siebie i współtowarzyszy podróży.


Transport: własny
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
Dojazd i powrót nie są wliczone w cenę rejsu a uczestnicy organizują go we własnym zakresie.
Do Mariny Narodowego Centrum Żeglarstwa AWFiS dojechać można miejskim autobusem linii 111 z pod Dworca Głównego PKP w Gdańsku. Wysiadamy na przystanku "ul. Łęczycka".
Szczegółowy rozkład jazdy autobusów na stronie:
http://www.ztm.gda.pl/rozklady/rozklad-111_20111126-2-2.html
Dla jadących samochodem adres do GPS-u:
Narodowe Centrum Żeglarstwa AWFiS
Gdańsk, ul. Stogi 20a
Kliknij aby zobaczyć większą mapę
REZERWACJA MIEJSCA NA JACHCIE JEST NIEZOBOWIĄZUJĄCA DO MOMENTU PODPISANIA UMOWY I OPŁACENIA ZALICZKI !
Formularz rezerwacyjny